ثريا حكمت درگذشت

ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

ثريا حكمت درگذشت

 

ثريا حكمت بازيگر سينما و تلويزيون درگذشت.
ثريا حكمت با نام اصلي آذر مهدي قلي‌خاني متولد 1332 در خوي بود. وي پس از اخذ مدرك منشي‌گري از اوايل دهه 50 فعاليت بازيگري‌اش را آغاز كرد كه تا اواخر دهه 80 ادامه داشت. از جمله فيلم‌هاي سينمايي كه اين هنرمند فقيد در آنها نقش‌آفريني كرده بود مي‌توان به آثاري چون «نقطه ضعف»، «تصوير آخر»، «خواستگاري»، «شب شكن»، «سمندر»، «جدال در تاسوكي»، «بهار در پاييز»، «دو همسفر»، «حالا چه شود؟»، «روز ديدني»، «نيش»، «تهاجم»، «ماه‌پيشوني»، «آواز قو»، «عروسي مهتاب» و فيلم به‌يادماندني «اي ايران» ناصر تقوايي اشاره كرد.  «مرد اول»، «آپارتمان»، «فاصله»، «گزارش»، «خانه به خانه» و «خاطره‌ها» هم از جمله سريال‌هايي هستند كه حكمت در آنها به ايفاي نقش پرداخته است.
اين بازيگر بيش از يك دهه بود كه فعاليت بازيگري نداشت و در سال‌هاي اخير با مشكلات معيشتي زيادي مواجه بود.  حكمت كه در اوايل سال جديد به دليل مسموميت دارويي به بيمارستان منتقل شده بود با بهبود نسبي شرايطش ترخيص شده بود، ولي بامداد 16 فروردين‌ماه به دليل تشنج و لخته شدن خون بار ديگر به بيمارستان منتقل شد و به كما رفت.  سال 93، ثريا حكمت در گفت‌وگويي با «ايسنا» كه در آن مقطع بازتاب وسيعي داشت از شرايط زندگي‌اش گله كرد و پس از آن برخي‌ به او وعده‌ حمايت دادند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 21 فروردين 1395برچسب:ثريا حكمت درگذشت ,آذر مهدي قلي‌خاني,خوی,بازيگر سينما , ] [ 1:53 ] [ علیرضا ]
[ ]